současné době se na trhu pohybuje zhruba 14.500 realitních makléřů a obchodníků. V porovnání s ostatními státy je to vysoké číslo, protože jeden realitní makléř tak připadá na 727 obyvatel. Je na prodej tolik nemovitostí, kolik je obchodníků a jak moc těžké je se na trhu prosadit?

Jedno je jisté, stále je silná poptávka. Dobrý obchodník ví, že se musí správně zaměřit na segment trhu. Ale jak?

Rád používám spojení ,,doba, kdy stačilo nemovitost vyfotit a vložit na web, je pryč”. Zcela jednoznačně. Každý známe v dnešní době bezrealitky a podobné servery, které s radostí samoprodejci využívají. Je to ale správně?

Na konkrétních příkladech jsem si vyzkoušel, jak může vlastně proběhnout obchod, kdy samoprodejce nabízí nemovitost formou fotografií a velmi neobsáhlého popisu. Prezence nemovitosti se zdá jako ten první, hlavní bod. Než k němu ale dojde, je důležité si nejprve stanovit reálnou tržní hodnotu dané nemovitosti. A na to už potřebujete odborníka. Odborníka, který Vám na Vašem prvním setkání stanoví tržní cenu, nastaví plán a strategii prodeje a nejlépe představí i marketing, který využívá.

A teď tu máme tři duležitá slova: ,,stanovit, nastavit, představit”.

K těmto krokům už samoprodejci nedojdou. Výsledkem bývá prodej za méně peněz, než-li přes zkušeného kvalitního odborníka a další řada problémů, jako je chybějící úschova finančních prostředků, které se převádí, neaktuální a nedostatečná smluvní dokumentace, která může přinést další problémy do budoucna. Případů, kdy za mnou klienti chodí ve fázi, kdy už problém nastal, je mnoho. Jde tomu stále předcházet.

Vrátíme se ale zpět k významu, proč byste při prodeji své nemovitosti měli oslovit odborníka a co by pro Vás měla ona služba znamenat.

Nyní už víme, že vyfotit si nemovitost a vložit ji na web, umíme všichni. Každý jsme někdy hledal na nějakém portále nějakou nemovitost, ať už to byl prodej, pronájem, byt či dům. A můžeme se tedy i zeptat, jak dlouho jsme hledali a co nás oslovilo a zaujalo.

Uvidíte ponuré tmavé fotografie a popis, ve kterém se nedozvíte výhody a všechny informace o nemovitosti, které hledáte a také uvidíte hezky nafocenou nemovitost s krásným obsáhlým popisem, doplňující hezkou videoprohlídkou, či 3D virtuální prohlídkou, díky níž si můžete ze svého zařízení projít nemovitost kdykoliv a libovolně. Už se Vám nestane, že půjdete na prohlídku nemovitosti, ze které budete zklamáni, protože jste spoustu věcí nevěděli.

Ke své práci používám tým kvalitních fotografů, kameramanů, využívám moderní technologie, záběry z dronů, 3D vire Matterport a další moderní nástroje.

Komunikace, kvalita odvedené práce a nástroje, které můžeme využívat tvoří z řad makléřů dobré, moderní obchodníky. A právě ty oslovte, pokud zvažujete prodej své nemovitosti.

 

Zopakuji, že doba, kdy stačilo nemovitost vyfotit a vložit na web, je pryč!